Brrr

Fy vad kallt det var i morse. Jag skulle tanka bilen och fast att termometern stod på 8grader så skulle jag nästan kunna svära på att det var -15. Men det är den förbenade skånska blåsten som ger sig till känna. Jag tycker att de västa månaderna på året är November och Januari. November för att det är så mörkt överallt och träden har tappat sina fina höstblad. Sen kommer December och man sätter upp ljusstakar och pyntar och då blir det genast lite bättre. Sen kommer då den tråkiga Januari då allt pynt ska ner. 

På tal om jul och så så har vi konstaterat att det inte finns någon ledig helg kvar innan Jul Suck.
8-9: e Nov Fars Dag. Det glömmer ni väl inte. Dessutom ska vi till Svärmor och äta gås.
14-16 Och då har vi bostadsrättsmässa i Malmö Fredag - Söndag och där är vi representerade som utställare. (Inspecta Sweden AB)
22 eller 23 så är det dax för årets besök på Vellingeblomman www.vellingeblomman.se
29-30 är det Julbord med svärfar på lördagen och på söndagen är det dax för:

Julstök på Kulturen i Lund

KalendariumBildHela museet fylls av julstämning med plats för både gamla och nya traditioner. I husen är julborden dukade, det är eld i spisen och hantverkare i arbete. I gränderna finns marknadsstånd, musik och mycket annat. Välkomna till Kulturen och en fantastisk julstämning!

Vad: Arrangemang

När: söndag den 30 november 2008 11:00 - 17:00

Hur: 70kr (stud 35kr, medlem/barn gratis)

Anknytning till: Jul på museet

5-7:e Julbord med Jobbet och i år får respektive följa med. Jag har bokat in oss på hotell så vi slipper tänka på hemfärden.
12-14:e Åker vi till Blekinge för att bla bada i vedeldad badtunna. Jag har bokat in att det ska snöa lite lätt när vi sitter där med vinet i det varma vattnet. Förhoppningsvis kommer bild på detta sen.
1 Sista helgen innan jul är ledig fast då får man väl fixa de julklappar man inte hunnit med innan.

En annan sak jag har lovat min mor att jag ska sätta in bild på henne men hon får vänta lite till.


Kommentarer
Postat av: Ankie

he he, vill du ha en bild på mamma så har jag många bra!!! Så bara säg till så skickar jag till dig!

Och du har glömt att godkänna mig på facebook!!!



Ankie

2008-11-06 @ 12:26:26
URL: http://ankiesplats.blogg.se/index.html
Postat av: Bitte

Ja du har full upp fram till jul ser jag. Du får sätta in en bild på din mor så hon kan bli glad.

2008-11-06 @ 12:29:02
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0