Reflektioner från mässa

Hej på
Nu är det flera dagar sen jag skrev något. Men jag har bara inte orkat. Sover inte efter som jag bara hostar och hostar. Fast i natt har jag faktiskt fått ett pass sammanhängade sömn på 2timmar jippie. Men det var inte det jag skulle skriva om. Det är ju bostadsrättsmässa i malmö denna helgen  och den började i går. Jag är där om en av representanterna från jobb. Och jag funderade mkt i går på betende hos folk somgår på mässa.Hur olika man närmar sig. Det var ju fredag i går och inte så mkt folk. Många pensionärer som fördrev dagen med att gå runt i de olika montrarna.
Vissa går med stadiga steg och faktiskt tittar efter vilket företag dt är som ställer ut. Dessa är ofta intresserade av vad man kan erbjuda.
Sen har vi dem som bara har siktet inställt på om man kan få något. De styr sina fötter rask och bestämt bort till gotteskålen och så greppar man några bitar. Finns det som hos oss två skålar med samma innehåll så går man till båda och man ser till att ta med sig allt gratismaterial.

Sen har vi nästa typ de vill gärna ha en godis men de vågar inte riktig så de smyger runt lite innan de när de ser att man är upptagen på annat håll smyger sig fram och tar en karamell eller två.
Sen har vi en ytterliggare typ som nästan går förbi innan de bestämmer sig för att titta Dessa är ofta intresserade men vet inte hur man ska närma sig,
Sen har vi så de två typer som har samma betende men olika orsaker till att de kommer. De vet precis vem man är men de har olika anledningar att komma fram den en ena vill berätta att de är kund hos oss men och att de är så nöjda de pratar ofta med en som om man verkligen kände dem. Bästa polare typ. Den andra är tvärt om de vet vem man är men av en eller annan anledning använder de sig av en konkurrent och detta vill de gärna informera om typ: Ha vi har valt nån annan.

Jag skriver inte detta för att jag tycker bättre eller sämre om någon utan för att jag tycker det är så intressant att betrakta folk i alla möjliga och omöjliga situationer och jag slutar aldrig att förvånas över hur fantastiska vi människor är så olika men så lika i alla fall.

nu ska jag gå in i duschen och göra mig i ordning för att köra till mässan ännu en dag,
http://www.bostadsmassan.se



Kommentarer
Postat av: Bitte

Ja det är skoj med olika sorters folk och jag beundrar dom som inte tappar sitt tålamod. Finns folk som kan bete sig fruktansvärt illa som tex i affärer. Vissa tvingar till sig nya saker fast de inte har kvittot kvar, öppnar choklad i affären och kallar på biträden och säger att detta ser lite vitt ut. Ja det kan hända mycket i affärer.

2008-11-15 @ 15:01:59
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0