Söndag förmiddag

I dag är det en speciell söndag. Vi ska hem till Daniel på fördelsedagsfika. För första gången ska vi inte fira honom här. Det känns lite konstigt med bra. Jag har nu på fm bakat kärleksmums. Som jag ska ta med till honom.


Ingredienser:

150 gr smör
2 ägg
3 dl socker
1.5 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

Glasyr:

75 g smör
1-2 msk kallt kaffe
2 tsk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 ½ dl florsocker

Garnering:

Kokos

Gör så här:

Smält smöret/margarinet i en kastrull.
Vispa ägg och socker pösigt.
Rör ner smöret och mjölken.
Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och vanillinsocker.
Rör försiktigt ner det i äggsmeten.
Bred ut smeten i en smörpappersklädd långpanna, ca 30x40 cm.
Grädda i ugn vid 225° c, 10-15 minuter.
Strö lite socker på ett smörpapper.
Stjälp upp kakan.
Dra av papperet.
Pensla papperet med lite kallt vatten om det inte lossnar.
Låt kakan kallna.

Glasyr:

Smält smöret och rör ner de övriga ingredienserna.
Bred glasyren över den färdiga kakan och strö över kokos.

Skär i fyrkantiga bitar. 

Kommentarer
Postat av: Kristina Jakobsson

Gud vad gott det ser ut och tack för att du skrev ner receptet jag skall nog baka jag med.

2008-11-23 @ 11:33:09
Postat av: Bitte

Dom e så jäkla goda. Mina är slut nu.

2008-11-23 @ 18:52:03
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Bitte

Nu har jag gjort en slide men hur, var ska jag sätta in den????

2008-11-23 @ 19:19:09
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: marie

Bitte- Du har fått en html kod sen ställer du dig i ditt inläggs fönster och växlar redigerare eller trycker på html knappen. sen är det bara att klistra in koden där.

2008-11-24 @ 05:32:45
URL: http://mariesplats.blogg.se/
Postat av: Bitte

Nu har jag fattat hur jag ska göra med sliden men men men den går inte att se. Finns bara ett rött kryss i en ruta så fotona kommer inte fram.

2008-11-24 @ 22:06:23
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0