Bara 4½ timme kvar att jobba denna vecka, Och så ALFA KASSAN= SKITKASSAN

Så har det då gott en vecka till. Ja i och försig har man ju bara jobbat 4dgr men i alla fall. Det har varit en ganska trög vecka men det är väl lite för att man känner att det är vår och att man inte vill "slösa" bort dagarna på jobb.

I går var jag på Willys i Staffanstorp och handlade på väg hem.  Det är andra gången jag är där och jag måste säga att det är billigare. Jag handlade både till oss själva och till Daniel. Så stanna gärna till där om ni är i staffanstorp. Inte för att det är en superkul affär men helt ok och lätt att se ex att köttet är svenskt.

På tal om Daniel så slutade han på Purus den siste januari. Och han skickade in papperna till Alfa Kassan och han väntar fortfarande. Inte ens en handläggare har han fått när han ringde i förra veckan så sa de att en 4veckor till tar det nog innan han får en handläggare. Sen kunde han inte få svar på om pengarna sen skulle vänta ytterligare eller om det gick fort sen. För om man tittar på deras hemsida så har de utbetalning 1ggr per månad. Och har man då kanske otur att få en handläggare när det just varit utbetalning ska han då få vänta 1månad till. I så fall betyder det att han kanske får pengar i slutet av maj eller om den utb missas så får han vänta till juni. Är det klokt. Det är 4månader utan lön. Som väl är har han inte så stora utgifter men det ska betalas hyra och telefon. Ja det är klart att jag och hans pappa ställer upp och lånar ut pengar men det är i klokt att det ska behövas. Men något som är märkligt är man inte får uppskov med att betala Akassa avgiften.

Nej nu har jag klagat nog. Ni får ha en trevlig helg så hörs vi när vi hörs.
Men först sätter jag in en bild på de som bestämmer på alfa kassan


Kommentarer
Postat av: Bitte

Allt som har med arbetsförmedling, försäkringskassan mm är totalt sjukt idag. Totalt sanslöst helt ut sagt.

2009-04-17 @ 17:01:58
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Bitte

Undrar bara en fråga? Hur länge har ni haft er lilla stuga?

2009-04-19 @ 10:08:54
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bitte vi har haft den sen 200. Och vi älskar den mer och mer för varje år

2009-04-19 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0