Dax för lite allvar

Sitter i uterummet och tänker på hur bra det är att vara just jag. Vilken tur det är att just jag som är jag. Att jag är frisk och att jag har mat för dagen att jag har tak över huvudet. Jag tror att ibland så har vi så bråttom i livet att vi glömmer bort att vi faktiskt har tur som vandrar här på denna jord just nu och just här. Tänk på att för inte så länge sen var det svår svält i Sverige och vi tvingades fly till Amerika för att överleva. Att familjer splittrades, en åkte i förväg och kanske kanske kunde han skicka lite pengar så att resten av familjen kunde komma efter. Ett hårt liv väntade men förhoppningsvis ett lite lite lättare liv än det de lämnade.
Och tänk på alla dessa mäniskor runt om i vår värld som inte har mat eller utbildning som inte vet vad de ska ta sig till som tvingas att försöka fly från krig och tortyr. Nej jag är GLAD att just jag är jag.

Sen är inte allt guld och gröna skogar. Visst gnäller man i bland och visst finns det saker som kunde vara bättre med sätter man det i rätt perspektiv så är man ganska nöjd i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Bitte

Hur mycket kostar den stugan vid ert och finns den på hemnet? Finns en fin på hemnet eller fanns i allafall.

2009-05-01 @ 17:26:59
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Bitte

Jaha jag såg sen att du hade skickat en länk men näääää lite för fin och alldeles för dyr. Ska liksom inte vara för fint om man bara ska ha det som sommarstuga.

2009-05-01 @ 17:31:29
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0