Påskdags kväll

Så är vi då hemma igen.Och nu tänkte jag skriva mer om hur påsken har varit och vad vi hittat på och så sätta in lite fler bilder.

I onsdags när jag slutade så körde  jag via Hornbach där jag köpte konstgräsmatta till stugans uterum, raka vägen upp till stugan. Jag gjorde väl inte så mkt nytta just mer den dagen men bara att slappa och njuta vid brasans sken är ju härligt. Räfsade lite löv gjorde jag i alla fall. På torsdagen gick jag upp ganska så tidigt och började städa, pusta fönster och röja bland bra och ha grejorna. Roger kom upp på em efter sitt jobb och vi åt och hade det trevlgt innan det var dax att gå och lägga sig för att vi skulle ju upp tidigt för att vi ville ju hinna med att sätta upp uterums partierna.

Som väl var är jag ju morgonpigg och vaknade som vanligt och tvingade upp Roger. För det det var ganska mkt bök med att få partierna på plats. Eftersom att de var lite förhöga så fick vi ( Roger) såga och pula en massa innan det blev bra. Det tog nästan hela fredagen och trötta åkte vi hem för att hämta påskmaten, Elin och lite annat.

Lördag var vi en tur till tippen innan vi körde upp igen och eftersom att vi nu slitit så dagen innan så kunde vi njuta av påskaftonen. Elin var ju med och jag hade köpt ett påskägg till henne men tänkte att nu är hon nog så stor så hon vill nog inte att jag ska gömma det. Men det ville hon. Jag fick sätta mig och skriva en massaledtrådar och springa runt i trädgården och sen gömma påskägget så att hon fick gå på jakt.

Efermiddagen förflöt i lugnets tecken. Roger och jag småpulade fikade mm. Elin satt och läste. Sen var det dax för påskmaten och det var bara att göra köttbullar ( Tack och lov för att det finns ugn så att man slipper laga köttbullarna på sprisen) steka prinskorv koka ägg och några potatisar vill vi också ha. Och så sillen förstås. ( Nej jag har inte gjort någon sill själv ni vet varför)

Efter påskamaten så spelade vi lite spel innan det var dax att säga godnatt.

I dag så var vi bara ute på en kortpromenad. Städade i stugan ( Ja man måste städa ofta den ligger i en lövskog. Med betoning på löv) Sen köde vi till Citygross i Höör ( Gamla Bilema) och handlade lite.

När vi kom hem så hade vi bestämt att vi skulle grilla lite och göra burgarna helt själv så vi köpte med oss köttfärs. Det blev bland kalvfärs 50% ox & 50% kalv. Och då kom vi på att att vi kanske sitter och äte en mammako och hennes barn eller pappako och hans barn. ( Makebert eller hur) men gott var det. Nu sitter jag här och Roger är ute och klipper sin älskade gräsmatta som han köpt gödning till i dag. Jag föreslog att han skulle låta mossan växa mer och strunta i gödningen. Mossan är ju grön och mjuk att gå på och om man inte gödslar gräsmattan behöver den inte klippas så ofta. Behöver jag säga att han inte höll med. Han tittar på mig som om jag är en utomjording.

Senare i kväll ska vi titta på en film. Och i morgon blir det nog en konstrunta tur med mor. Kameran ska med så det blir nog en del bilder därifrån med.

Vi börjar med en liten spindel på ett blad



Några fina violer



En fullständigt galen påsk kykling



Elin fotar sin glass som hon tyckte var för liten så hon hämtade mer sen



Och det är klart ser man vår äpplepaj så. ( hon ville inte ha paj)


mmmmm


cool brud


Kul att spela gamla spel


Men Roger han får jobba lite till


5min efter att en tonåring kommit in i ett rum så ser det ut som om en orkan dragit fram



Hon hittade en gammal bok som var ganske spännande



En promenad innan maten


Bryggan mår inte så bra



En bukett blommor att pryda påskbordet med


Vad är det han spanar efter???????



Snart dax att äta



Snapsen ska vara kall







Skål






Nu ska vi spela spel Först Fia med knuff sen Yatzy Gissa vem som vann











Och så kan man ju leka lite med ljusen




En trött och söt liten flicka



Just vaknat vill inte vara med på bild







Rum utan tonåring



Uterummet




Ser ni att det faktiskt är lite färre löv


Köket



Hall och kök


Stugan från ett av hållen



Ett annat håll



Och ett tredje håll som dessutom får bli aprilbilden



Gula rummet ( Gissa varför det kallas så)



Och så har vi gröna rummet



På väg hem från City Gross




Ps! Ja det var jag som vann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0