Sverige det vackraste landet i världen

Ibland när jag kör omkring eller är ute och går så kan jag i bland förvånas över ur vackert det är i Sverige. Hur skiftande natur vi har och hur rent och snyggt det faktiskt är på de flesta ställen.

Ta nu på våren, när naturen är så ljus och skir. När fåglarna sjunger som om det gäller livet. När mäniskan tar av sig alldeles för mycket kläder för att hon/han har längtat så efter att få ta av sig vinterkläderna.

I helgen har det som vanligt varit en del i stugan men sen var vi och tittade på utställning får Martins klass och efter den så åkte vi till kaffestugan Annerlunda. Jag tog en del bilder där ifrån men de sätter jag in en annan dag. I dag få det bli en del bilder på de hatiska löven. Och på den fantastiska våren i stugans närområde.


Är det någon som gillar att räfsa löv så har jag fler

 och fler

och fler


Men nu struntar vi i löven och går till det vackra i stället

Om ni tittar noga så kan ni se två gäss i bilden


Vitsippan uti backarna stå..





Stävar mot solen och ljuset




mellan Sjöberga och tjörnarp finns denna vackra äng



Det finns ganska många hägrar vid stugan men de är inte lätta att fånga på bild speciellt inte med en mobil







Tussilago


tre pojkar på väg hem från fisketuren ( utan fisk)


Vitsippa på nära håll


Liten påsklija på nära håll


Inte ett moln på himlen




Snart slår träden ut


Vägen till Höör

Kommentarer
Postat av: Bitte

Åhhh jag blir så avis på er lilla stuga. Jag kikar lite på hemnet men det lär ju vara svårt att hitta en med egen brygga och en sjö.

2009-04-21 @ 07:37:32
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0