Vad gjorde ni i går?

I går var det ju alla hjärtans dag och eftersom det var lördag så bestämde jag och Roger oss för att gå ut och äta. Först hade vi tänkt åka till Ystad. Men sen tänkte vi om och bokade in oss på gästis i Sjöbo. Där var faktiskt ganska mkt folk det var väl mer än jag och Roger som tänkt samma sak. Jag tycker att det är en speciell känsla att sätta mig vid ett bord med Vita dukar och brutna servetter. Vi fick en bra plats och bestämde oss för att ta deras tvårätters alla hjärtans meny. Först fick vi in ett glas bubbel med jordgubbe i och till det ett sorts salt kex/kaka. Sen var det lax räkor och lite annat smått och gått. De hade lagt upp laxen så att med lite fantasi så kunde man se att det liknade ett hjärta. Till huvudrätt var det Kalvryggbiff från Blentarp med örtkryddad bearnaisesås och sparris. Ett glas vitt till förrätten och ett glas rött till huvudrätten. Sen kaffe på maten sen var vi jättenöjda och glada över att vi inte valt att ta efterrätt med. Sen var det bara att pinna hemåt i kylan. Vi pratade om att vi skulle göra om det en annan gång. Och så dyrt blev det inte. En 600-700:-. Det är klart att det kanske blivit lite billigar på Gondolen men det är inte säkert. Och ibland känner man för lite lyx. Jag har inte varit på Gondolen på länge nu. Senast vi var där var när de som hade det innan hade vin rättigheter. Vi fick in menyn och jag bad om att få vinlistan som det stod att man kunde be om. Servitören tittade konstigt på mig och kom efter en stund med en flaska rött vin och en flaska vitt vin. Det var bara att välja. Ja ja men ska inte ha för stora krav. 


Idag har vi tittat på skidor och så har vi varit ute och gått. Det slog mig att Sjöbo är ganska vackert. Vi tog en promenad nere vi stenänga. Här kommer lite bilder. ( Snodde Elins kamera)
 






När vi sen kom tillbaka så fikade vi. Och förutom att vi var på gästis i går så var jag även på auktion och ropade bla in en skål som jag i dag kom på att jag ville ha nergerbullar i. Så jag gjorde några och här kommer bilder på dem när de ligger så fina i skålen och väntar på att bli uppätna.


Kommentarer
Postat av: Bitte

Den bilden med istapparna liknar den Birgitta också har satt in, undras om ni varit och promenarat på samma ställe

2009-02-16 @ 22:48:01
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: marie

Bitte- Jag var i allafall på kärleksstigen vid stenänga

2009-02-17 @ 07:58:28
URL: http://mariesplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0