Jag arg arg arg arg arg

I går så tog jag bussen ut till Ikea från jobb. Funkade jättebra och tyget jag skulle ha hade de och jag fick så mkt som jag ville ha och det flöt på i kassan och bussen hem kom i tid som sagt allt upplagt för en bra kväll framför (eller säger man bakom) symaskinen.

Jag ska ju klä om dynorna som vi har i stugan. och jag mätte och klippte och började sy. Det är svärmors symaskin och den är lååååååååååååååångsam men det gick i alla fall. Och inte gjorde jag det lätt för mig. Jag ville ha enfärgad baksida. Jag tänkte att jag gör en dyna klar först och sen vet jag ju hur det ska gå till.

Ja när jag har fodralet klart tar jag bort de gamla knapparna från dynan och trär på fodralet. Lätt som en plätt. Men sen

DESSA F-N SKAP TILL KNAPPAR JAG TODDE JAG SKULLE BLI GALEN. Jag hade ju en stoppenål och tänkte att det kan väl inte vara så svårt, men men ni som provat vet kanske att nål h-vetet fastnar i stoppningen och eftersom att nålen var kortare än vad dynan är tjock så... ja ni kan ju tänka er hur jag slet. Efter 5 knappar i dyna 1 och med 6knappar  kvar insåg jag att ska det ta en timme för 5knappar så kommer jag aldrig att bli klar. Så jag la ner projektet tillfälligt. Funderar på om man kanske kan använda en tunn virknål eller något annat eller en lång vass nål. SNÄLLA någon som har något tips.
Bitte risken är ju att vi inte har några dynor på söndag att sitta på och det vill vi ju inte eller hur? Fast i västa fall får vi ju använda dem som de var innan jag började på mitt projekt.


Jag förstår mig inte på mig själv. Varför börjar jag på sådana här saker? VARFÖR? Det finns ju nya dynor att köpa.


Men nog om det.


Nu är det bara några dagar kvar att jobba. Jag har en pojk här som ska vara här i två veckor och hålla ställningarna innan Lisa kommer tillbaka från sin sem. Så jag försöker styra in honom på att göra så mkt av de dagliga sysslorna och så kan jag förhoppningsvis hinna avsluta gamla surdegar.

Bild idag vad ska jag ta? Hm

Det får bli en bild på tönne Lady


Och så har jag ju gjömt sätta i en Juli bild så här kjommer den



Och Bitte du frågar när ni ska komma, tja kom vid 2 -3 det blir väl bra eller?


Kommentarer
Postat av: Bitte

Ja då 2-3 blir bra. Du får skaffa fler nålar så den som vill sitta på en dyna får fixa knapparna själv hahahaha.

2009-07-14 @ 10:16:47
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid holm

De har jättebilliga dynor på BO OLSSON I Tomelila. Där får man mest för pengarna. Ha ha

Men kämpa på, det skadar aldrig att lära sig något nytt. Såg du inte hur lätt det var när hon i Bygglov sydde överdrag och dynor. De blev superfina och det var inte svårt alls, med passopaler, knappar och allt!

2009-07-15 @ 16:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0