Jag har köpt ett mordredskap

Hm detta verkar kanske lite farligt. I går skriver jag i rubriken att jag är arg och idag att jag köpt ett mordredskap. Hoppas att man inte är övervakad.

Men som jag skrev igår så höll jag på att mörda dynorna och mig själv. Så igår em så körde jag till Stoff och stil en butik som inte innehåller mkt för mig. Men sóm för syintresserade måste vara rolig att gå i. I alla fall så körde jag dit och inhandlade en möbelnål. Och det är denna som jag kallar ett mordredskap. En skitvass 30sm lång nål.



Så när jag kom hem så kastade jag mig över mina knappar och dynan som jag kämpade med dagen innan. Och lätt som en plätt gick det. (Nästan i alla fall)

Så ny har jag sytt alla fodralen och ska göra klart resterande dynor när jag kommer upp till stugan i helgen. Men en sak slog mig när jag satt och kämpade med symaskinen att jag är INTE och kommer ALDRIG att bli en sömmerska. Jag har inte tålamod till det. Och att jag jobbat 7år på Eiser Trikå hjälper inte alls till. Det närmste symaskiner jag kom där var när jag gick förbi dem. Ja en vecka en sommar satt jag vid knappmaskinen och det gick ju bra.



Imorgon är det marknad. Jag kommer bara att gå lite på Torsdag kväll. Kanske kan jag sluta tidigare och gå lite ppå em med. Men på kväller är det i allafall dax för grillning hos Möller. Där har vi nu varit i ja minst 10-12 år. Och för varje år som går så sitter vi lite längre hos möller och kortare tid tillbringas på Marknaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0