Glöm inte att rösta på söndag.



Tittade ni på debatten på tv igår kväll. Jag ska villigt erkänna att jag tittade inte på allt men i alla fall det mesta av 1:a timmen. Jag stärktes i min inställning att det nog blir Marit som får min röst. Men jag har börjat fundera på en sak till. Om vi är supermånga som röstar på Marit så finns det ju bara en av henne och då måste det betyda att min röst kanske även gör att nästa person på deras lista kommer in? Och det vill jag kanske inte. Suck varför ska det vara så svårt? Varför ska vi vanliga svenskar rösta om detta. Kunde det inte vara så att vi röstar ju till kommun/landsting/rikstad sen kunde väl våra politiker ha mandat att välja vilka 18 som ska sitta i EU.

Sen är det ju så att hur stor makt har den jag röstar in? Som jag hörde i går att jag tror det var i Holland som de röstade i går och där var det ett främlingsfientligt parti som fick 14% av rösterna och det ger att de får 2platser i EU.

2 platser av 700. Bunkar man ihop alla som har samma tänk som dess så blir det 20 av 700.
Vad har de för chans egentligen? Jag är förvånad att något går att få fram i EU. Och det tror jag inte går när man har extrma åsikter åt något håll. Därimot tror jag att ett parti med framgång i EU valet kan rida på detta när det kommer till de vanliga valen.

Nu ska jag sätta mig och titta på vad de andra nissarna på folkpartiets lista är för några. framför allt är jag intresserad av att veta hur de ställer sig till Miljö frågor/ jordbruksfrågor och dessa ofantliga pengar som snurrar runt inom EU.

Kom gärna med tips om ni har några det är ju någon dag till. Här är ett Marit klipp och ett med nr 2 på deras lista. Verkar faktiskt ganska ok och han är ju skåning och det är ju ett +

Kommentarer
Postat av: Ankie

Det ända rätta är att Rösta på Sverige Demokraterna...

Har varit och röstat på dom idag... Dom får min röst i det riktiga valet oxå, annars så har vi snart inget sverige längre.

Och dom försöker få stopp på halabalal slakt...

2009-06-05 @ 12:53:17
Postat av: Marie

I princip så är det ända som de har som är bra. Halalslakt är inte något bra. Men i övrigt så målar de upp en förlegad världsyn och de har inte några förslag på hur de ska få till sitt Sverige. Och jag vet inte om jag vill ha det så. Men det är bra att du röstat och bra att du har en åsikt. Det är det viktigaste. Vi kan inte alla tycka lika.

2009-06-05 @ 13:37:44
URL: http://mariesplats.blogg.se/
Postat av: Bitte

Ja du nu klarade jag av att göra en slide men hur sätter man in den där räknare? fick ingen ordning på den.

2009-06-05 @ 15:05:29
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jo men, visst har SD en hel del bra i sitt program. Synd att de ska bli förföljda, att det anses rätt att slå ner dem och störa deras valtal. Det är inte demokrati!

I Sverige har vi inte råd till god vård, omsorg eller ta hand om våra gamla. Det finns alltid ett tak för utgifterna. Men ALDRIG för våra invandrare. Och glöm inte att Sverige har taget emot flest flyktingar i hela Europa. Ska det vara så? Varför har vi råd till detta, men inget annat. Nej jag röstar på SD i morgon, det behövs lite motstånd, alla kan inte komma till Sverige!

2009-06-06 @ 09:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0