Hipp Hipp Hurra 14år i dag

Ja tänk idag fyller Elin 14år. Helt otroligt fattar inte hur det gick till.

Tycker att det bara är en lite kort ögonblick sen hon låg helt ny på min mage. Hon skulle ju egentligen har fötts den 19:e maj. Men redan i magen var hon trött och ville vänta. Hon ville inte heller vända sig om. Hon tyckte väl att hon satt så bekvämt där hon satt så varför stå på huvudet? Eftersom hon drog ut på tiden och eftersom hon satt der så var det ett fasligt rännande nere på BB i Ystad de sista veckorna.

Den 5:juni på fm så var vi där och läkaren klände och kände och sa att om hon inte kommer snart så måste vi sätta i gång dig och hjälper inte det så får det bli snitt. Vet inte om hon blev lite rädd för vid åtta tiden på kvällen så fick vi åka in igen och nu var det på g sa de. Och mkt riktigt när det blivit den 6/6 så kom hon, med en fot först sen baken och så resten av detta underbara liv. Efersom det var som det var så var hela förslossningsrummet fullt av folk. En barnläkare en  vanlig läkare en barnmorska och så Roger förstås. Roger och läkaren stod mest i ett hörn och gjorde ingenting.

Så har det sen gått 14år. Hon är fortfarande en underbar varelse. Eftersom Daniel och Martin har en annan pappa än Elin så har ju de gjort egna roliga saker med honom så under hela Elins uppväxt har hon och jag haft våra tjejträffar. En gång fick Martin följa med men annars så är det förbjudet för pojkar och män. Ibland har vi tjejträff på hennes rum. Då käkar vi massor av godis och chips och tittar på film sen sover jag över hos henne. Eller så åker vi till stan. Någon gång sover vi på hotell. Jag hoppas att dessa tjejträffar aldrig tar slut.

Hade tänkt sätta in bilder här på hennes uppväxt som jag gjorde med Daniel men den store datorn är isönder och scannern är inte installerad på laptoppen.

Elin är ju morgontrött. Så när vi pratades vid i går så kom vi fram till att 9 kunde vara en bra tid att väcka med sång och presenter. Men strax innan klockan 7 kom ett sms: Ni får gärna fira mig nu, jag är vaken. Så det var bara att väcka Roger och Martin och gå upp med sig. Här kommer lite bilder på hennes morgongrattis



Nu får det räcka. Klockan 1 kommer gästerna och det är en del att greja med.

Kommentarer
Postat av: Bitte

Du får säga grattis till henne. Ja tänk det är inte bara ofog med mobiler. Tänk om hon inte kunnat skicka sms då hade hon fått legat där i 2 timmar och väntat på att ni skulle komma och gratta henne. Det hade nog varit långa 2 timmar.

2009-06-06 @ 09:29:00
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Grattis till FJORTISEN. Jag tycker också att det var som igår, vi flyttade hit och jag körde henne i vagnen från vårt nya hus till ert.

2009-06-06 @ 09:36:32
Postat av: Bitte

Ja Birgitta och jag har lite blomkrig. Hennes blomma står i skuggan och vår i solen så vi mobbar henne för hennes är mycket mindre. När vår var ganska stor hade hennes precis kommet ur marken. Vi fick vars en samtidigt.

2009-06-06 @ 17:09:12
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Bitte

Du måste förklara var jag sätter in den där räknaren. Jag ser koden och kan kopiera men var sätter jag den. Jag kan ju inte sätta den där jag sätter sliden Hjääääääälp mig. Blir tossig.

2009-06-06 @ 17:27:24
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0