Elins kalas. Och så är det idag dax att gå och rösta

I går firade vi Elin. Det var trevligt. Elin gillar ju lax jättemkt så när det var dax att bestämma vad vi skulle äta så fick det bli lax. Vi hittade ett supergott recept.

Vi tog bilder men de sitter i Elins kamera och hon sover och blir nog inte glad om jag väcker henne så här kommer en bild som är tagen från kokboken


Här kommer receptet


Fast jag köpte frysta laxfileér som jag tinade innan jag fortsatte.

Sä här gör man

1.) Lägg laxfileerna på en bakplåtspappersklädd plåt
2.) Salta och peppra på dem.
3.) Rör ihop citronskal, citronmarmelad( Jag hade en citronceme köpt på Willys i Ystad) och citronsaft.
4.) Pensla blandningen på laxbitarna. Stöt senapsfröna lite och strö över laxbitarna.
5.) Ugnstek i 200grader i ca 10-15 min.


Till detta hade vi grönsallad, nypotatis och hollandiesås och så gröna ärter så klart.
Att dricka till hade vi öl/vatten och för de som vill ha vin ett vitt vin som heter
Barrique Réserve 2007
Laroche
Bourgogne Chardonay
kommer från frankrike och det kostar 99:-


Till efterrätt hade vi vienettaglass och att dricka till denna hade vi Körsbärsvinet som jag vann på vinträffen. Godare än jag trodde. Kom på att jag inte har några desertvin glass. Måste fixa det.


Kanske redan i dag det är ju auktion. Får se om jag går dit. Men en sak ska jag göra och det är att gå och rösta.

Ha en bra dag allihop


Kommentarer
Postat av: Bitte

Jasså vinet körsbärsvinet var gott. Jag fick det av min moster som aldrig dricker vin så hon sa jag kunde ta med det på vinträffen.

Maten ser väldigt god ut. Får kanske ta och prova det en dag men just nu är jag mätt efter att ha varit på Ingelsta kalkon och ätet god mat.

2009-06-07 @ 15:33:40
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ja tack för den goda maten, allt var mumsigt! Och att träffas är alltid trevligt. Körsbärsvinet påminde om när mina föräldrar levde, de brukade ofta bjuda på körsbärsvin till tårtbiten och kaffet.

Vinglasen blev rätt dyra och den fina spegeln slutade på 800+ 10%. Men det var verkligen roligt att de fick in mycket pengar till Djurens väl på auktionen.

2009-06-08 @ 10:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0