Idag leker livet igen ( Nästan)

Idag känner jag mig bättre har kunnat sova lite. En gång faktiskt hela 2timmar. Hoppas att jag får sova mer i natt. Vad gör man då när man är sjuk? Jag brukar läsa och så brukar jag titta mkt på tv. Igår eller om det var i förrgår så var jag så desperat så att jag tittade på en film med Ingmar Bergman. Musik i mörker hette den.

Den handlade om en blind kille och hans svårigheter. Jag kan inte för mitt liv begripa hur Ingmar Bergman kunnat bli stå stor som han blev. Den enda film som skulle kunna vara bra är Fanny & Alexander men det tar aldrig slut. 5 timmar tror jag att den varar. Och så har vi filmer, serier som scener ur ett äktenskap och ännu värre tystnaden. Jag kan bara inte begripa meningen med den typer av filmer. Och det märkliga är att när de ska visa filmerna så har de alltid 5 + eller getingar eller lurblåsare eller vad de nu har för symbol för att visa hur bra eller dålig en film är. Men om de visar en gammal Åsa-Nisse film så har de ibland 1 ofta ingen symbol alls. Och detta trots att man i alla fall får skratta lite när man tittar på de gamla filmerna.
Se här en uppmundtrande bild från Musik i Mörker
AB Svensk Filmindustri 
Och så ett film klipp från Åsa-Nisse. Missa inte slutrepliken

 

Kan inte låta bli att lägga till ett klipp från Tystnaden Så kan ni ju dömma själva.

Fast jag kom just på en bra sak som han varit inblandad i och det är trollflöjten. Den gillade jag. Så spännande det var att se om han skulle klara sig igenom alla prövinngarna
 

Nu bjuder jag er god natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det e konstigt med dom där symbolerna. Dom är aldrig överens med mig. Finns det 5 symboler tycker jag att det är en skitfilm. Finns det 1-3 symboler ja då gillar jag filmen.

2009-06-18 @ 06:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0