Söndagskväll

Har just tittat på TV. Per Moberg Vad blir det til mat. Jag gillar verkligen hans program. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag gillar det så mkt. Kanske är det att det inte är som ett vanligt kockprogram. Det känns mer som om man blir hembjuden till honom och får vara med och titta på på när han lagar maten som vi ska äta sen. Samtidigt som man står och sippar på ett glas vin. I dag visades även ett äldre avsnitt där han var på en restaurang och lagade mat till 9vänner och det såg så härligt ut där de satt på en utomhusrestaurang vid vattnet och åt och drack gott. Maten var så där fint upplagt och vinet härligt rött i glasen. Jag kom genast och tänka på när Roger och jag en sommar tog bilen och bara körde. Vi hamnade på ett vandrarhem på Tjörn och det var en underbar sommarkväll. Havet låg spegelblankt och vi åt just på en restauranf just vid havet. Rummet vi sen hade var bara 20m bort och på morgonen vaknade man av vågornas skvalpande och måsarnas skränande. Helt underbart.

Några av de bästa semestrarna har varit just sådan oplanerade, vi har bara tagit bilen och kört iväg. Stannat där andan falligt på så det kan jag rekomendera. Man får se saker som man aldrig annars skulle få se. Kanske kan det bli en som tur på ett par dagar i år.

Men nog om det. Nu har det varit midsommardag och snart är söndagen med slut och i morgon är det dax att jobba. Känns lite tufft med tanke på att vädret skulle bli så fint nu i veckan.

På midsommarafton blev det ju mat och jordgubbar över så i går gjorde jag en tårta den blev god. Ännu godare var den idag.






Daniel kom på besök och drack kaffe med oss och så slet han lite på soffan. Han var nog själv lite sliten efter midsommar afton


Och sen på kvällen hade vi midsommar 2 så vi åt rester och tom sjöng lite snapsvisor,






Sen måste man ju gå ut och gå lite efter all mat


Nån som vet vad dessa heter? Jag brukar kalla dem för vildrabarber för de liknar rabarber.


Varje gång blir jag lika förundrad över hur vackert det är


Kommentarer
Postat av: Bitte

Åhhhhh nu blev jag sugen på jordgubbar igen!!!!!!!

2009-06-21 @ 21:59:05
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

"vildrabarbern" heter Pestskråp, det är den som blommar så vackert med lila blommor utan blad på våren. Sedan kommer de stora bladen. Den är nog lite släkt med Tussilago, som också blommar tidigt, innan bladen kommer. ja en lektion i botanik!

Tårtan såg jättemumsig ut, synd att man inte fick smaka en bit efter bidraget med bakpulver!!!

2009-06-23 @ 17:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0