Men hallååå

vad händer? Ska det vara vinter eller vår?

Imorse var det vitt på taken igen och vinden den viner och det känns som 15 minus. Jag vill inte vara med om detta. Snart går jag i ide tills att vädergudarna har bestämt sig för att nu räcker det med snö och kalla vindar.

Just nu om jag tittar ut så skiner solen men det är säkert högst tillfälligt för jag ser att det samlas nya moln och flaggorna står rakt ut som det blåser.

Min stekta sill undrar ni kanske över. Jag har nu kontaterat att jag inte ska hålla på med sill. Jag printade ju ut ett recept som jag hade med mig till affären. Fixad det som saknades i affären och hemma började jag meddetsamma. Det stod att man skulle börja med att mjuksteka lök i smör och sen skulle man vända fileerna i mjöl och steka dessa efter att man tagit upp löken. Ja ja det låter ju inte så svårt. Löken stektes och fileerna trokades av och vändes i mjöl och lades i pannan. Men det är sen det börjar. När det är dax att vända på eländena så faller de bara i bitar. Och det liknar absolut inte något jag sett innan i stekt sill väg. Nåja med mkt möda och massor av svordommar så lyckas jag få till två fileér som i alla fall man kan känna igen som stekt sill. 
Jag tar fram en smörgås och lägger en av mina bitar på en grov macka och smakar. Tja inte var det en höjdar upplevelse alldeles för sallt så jag tar fram förpackningen igen och läser. Där står det att det är urvattnade sillfileér klara att stekas. Men när jag läser längre ner i texten står det att de skulle ha legat i vatten 30-60min innan man steker dem just för sältans skull. Och dessutom är där ett recept med där det står att de inte bara skulle varit mjöl utan även ägg och skorpmjöl runt de stackars fileérna. När Roger kom hem sa ha att det luktar stekt sill mmm. Svaret han fick av mig var ja det är möjligt vi pratar INTE om det. Jag tror att han är glad att han inte varit hemma tidigare på kvällen 
Sätter in en bild på sill. Dock inte min. Och så sätter jag in en bild som visar var jag vill vara just nu.

Recept - Stekt salt sill med löksås
Söderhavsö - Cooköarna - Cooköarna

Kommentarer
Postat av: ingrid

När det gäller matlagning kan du ju alltid fråga din mamma om råd eller...

Vad vädret beträffar så är det precis så det ska var i mars/april. Aprilsnö är som fåragö, vet du väl?

2009-03-24 @ 12:14:41
Postat av: Bitte

Hahahaha ja man ska nog vara glad att man inte var i ditt kök när du fixade fisken hahaha.

Ja jag e såååå attans trött på kylan, gick upp i natt för att ta en huvevärkstablett och då var det

-9,4 grader, hallå i slutet på mars!!!!!

2009-03-25 @ 07:40:11
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Kristina jakobsson

Jag skall bjuda dig på stekt sillamacka när vi kommer till stugan i sommar, vad säger du om det. Och nästa gång ring mamma om råd. :)

OBS Du var duktig som försökte i alla fall.

2009-03-25 @ 14:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0