Båstad

I går morse så kom Ulrik och hämtade mig sen bar det av mot Båstad. Vi skulle vara framme klockan 9. För då började killarnas möte. Och på sekunden rullade vi in på parkeringsplatsen.

Jag Siv & Lisa skulle inte börja föränn klockan 12 med lunch så vi började med att ta en promenad i Vackra Båstad.

Vi började med att gå på strandpromenaden. Det började bli riktigt skönt. Solen sken och allt kändes bra.


Här kommer en bild på Lisa


Efter en liten stund mötte vi en dam med rullator och hund. Med sig hade de en hund som inte var deras. Det var en liten söt sak som löpte och damens hund var en han hund. Hon mer eller mindre sa till oss att ta hand om hunden. Och så gick hon vidare med sin hund. Och eftersom att vi alla tre är djurvänner så klappade vi hunden. Och pratade lite med henne. Sen ringde jag till Polisen. Men där var det inte mkt hjälp att hämta. De hade en djur avdelning och damen som svarade där sa att de kunde skicka en hundpensionat som de hade avtal med men det kunde ta en ½ timmer och det kunde ta 4 timmar. Jag försökte förklara att vi var bara i Båstad på konferans och kunde inte ta hand om hunden. Men jag bad henne att hon kunde väl ringa till dem för att höra om de kanske bara var en ½timme bort så kunde vi vänta. Men då sa hon att om hon skulle göra det så var jag tvungen att låsa in hunden och garantera att den inte lämnade oss. Men hallå? Vi står vid ett vatten i en främmande stad med en hund vi inte känner och som dessutom inte har något halsband. När jag förklarade det för henne igen sa hon att då fick vi lämna hunden till sitt öde.

Men då kommer som väl är en annan hundägare som känner igen hunden och Lisa följer med och så hämtas hundägaren. Och allt löser sig.

Här kommer två bilder på hunden det är Siv som klappar den



Sen gick vi vidare och via en glass så kom vi tilbaka till anläggningen och kunde sitta och njuta i solen.










Sen var det dax att åka hem. Vi tog tåget hem, och från båstas tar man spår 3. Fast det finns bara ett spår så det är lätt att hitta.




Nu ska jag ut i solen och ha det bra.



Kommentarer
Postat av: ingrid

Vilken söööööt hund! Tänk om du hade en sådan. Fast nej, den stackaren skulle ju aldrig få träffa dig!

2009-05-19 @ 12:51:24
Postat av: Bitte

Jättesöt hund. Där blev du ju nästan hundägare hahaha.

2009-05-19 @ 20:42:22
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0