Dax för val. Pirater eller Demokrater eller rent av en tant?

Är ni som jag att ni vaknade upp för bara en kort tid sen och kom på att det är dax för val. När jag hörde det så tänkte jag först att vad då det är inte föränn 2010 som det är val. Sen gick det upp för mig att det är ju EU valet. Först tänkte jag att det vet jag inte något om så jag stannar nog hemma. Men sen började jag fundera. Är det rätt att stanna hemma? Kan jag överhuvudtaget ha några åsikter sedan om hur EU styrs? Nja, det är nog bäst att gå att rösta i alla fall. Sen tänkte jag att jag kan ju rösta blankt. Så visar jag att jag bryr mig men inte lyckats komma fram till något bra val.
Nu har jag kommit ett steg till i processen. Jag ska bestämma mig för att välja någon som jag tror på. Någon som jag tror inte ljuger för mkt. Någon som i alla fall själv tror att han /hon ska ha betydelse. Vem det blir vet jag inte men lutar faktiskt åt Marit P.  Hon är i alla fall en tant som står med båda fötterna på jorden. Och som inte viker från vad hon tror på. Hon är inte någon kappvändare. Inte i sina åsikter i alla fall.  Men säker är jag inte. Får väl fortsätta fundera. Och lyssna på vad som sägs i mediebruset. En sak är jag i alla fall 100på och det är att det inte blir någon representant för vare sig piratpartiet eller Sverigedamokraterna.

Marit Paulsen (fp) vill tillbaka till Europaparlamentet och kommer att ställa upp i EU-valet 2009. Paulsen satt i Europaparlamentet mellan 1999 och 2004. Hon var bland annat vice ordförande i parlamentets arbetsgrupp för djurskyddsfrågor.

Och så en pirat som jag faktiskt hade röstat på om han fanns med bland de valbara
Johnny DeppJack Sparrow

Kommentarer
Postat av: Bitte

Jaha ska man behöva tänka på sånt här nu också. Har jag inte skänkt en tanke på. Vad jobbigt. Om man som jag är ointresserad av politik hur gör man då? Ska man rösta blankt, skita i att rösta eller bara ta en som man tycker verkar ok??????

2009-05-07 @ 08:55:23
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jo visst ska man rösta. Politik är att vilja; som Palme sade. Vad vill jag, vad ligger NÄRMAST mina värderingar. Fast man borde bojkotta Eu-valet så länge de envisas med att flytta mellan Bryssel och Strausbourg. Om man bara kunde göra klart att det är därför man röstvägrar-

Och Margot Wallström skulle jag vilja stryka, men hon tar ju sina miljoner och går ändå nu.



Men VIKTIGT är också KYRKOVALET i september. Då kan du rösta på MIG!!!

2009-05-08 @ 13:06:16
Postat av: rovie

Där fick jag lite att tänka på. Har inte tänkt på det valet heller fast de pratar om det dagligen.

Klart ska jag rösta, men som du får jag tänka efter så det blir rätt person.



Tack för din komemntar.



Trevlig helg

2009-05-08 @ 22:41:33
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Du resonerar ju så rätt. Det är inte lätt att sätta sig in i vad allt innebär, men att välja någon som är engagerad, står för det man tror på och som själv verkar tro på att den har möjlighet att spela roll. Ja det bör vara en bra kandidat. Framförallt om man som Marit tidigare har visat att man kan leverera.

2009-05-26 @ 17:06:44
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0