Jag har tävlat.

När jag körde hem i går så var det finskspråkiga program på radion så jag tryckte fram en annan kanal och det visade sig att det var favorit 102,6. I alla fall så tyckte jag att de spelade bra musik även om jag fick ½krupp på att det var reklam. Men de berättade om att de hade en tävlig där man kunde berätta om någon händelse man hade haft med sin cykel.  Så idag skickade jag in denna lilla story

Hej

Jag tror det var 1975-77 jag var i alla fall i 10års åldern. Vi bodde i Furulund. Vart man än skulle så använda man sin cykel. Det var inte tal om att bli skjutsad om det inte var helt nödvändigt.

I alla fall skulle jag i väg nånstans kommer inte ihåg vart men upp på cykeln satte jag mig och i väg bar det. På den tiden hade man dynamo på cykeln. Och ofta hade man väldiga problem med denna. Och man lärde sig snart hur man skulle sätta på och stänga av denna utan att stanna. Så detta gjorde ju att det var ett "visst" slitage på densamma.

Jag hade väl kanske cyklat en knapp km när jag flyger över cyklen och med huvudet före ner i asfalten. Det var just dynamon som åkt i i hjulet och orsakat tvärstopp. Känner efter på hakan och känner bara ett stort hål och benet. Som väl var kom det en man i bil strax efter. ( Vilken tur att han inte kom lite tidigare för då hade han kanske kört över mig)  Han ser vad som hänt och lastar mig och min cykel och frågar var jag bor. Han kör hem mig till mor som kastar in mig i bilen och så åker vi lund där de får sy. Det var ett farligt stohej. Och jag har ett ärr som minne av mitt möte med asfalten.

Dagen efter så kom mannen som hjälp mig med ett litet troll ( Jag tror att det hette tisdagstroll) Och ett sånt hade jag önskat mig länge så det var nästan så att det var värt alltihop.

Så nu håller jag tummarna. Inte för att jag behöver en cykel men mannen min gör.

Här kommer en bild på cykeln


Och så finns den som herrmodell med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0