Lite bilder från stugan och så Lillys kalas

Ja lillys kalas är efter kalaset för jag glömde ta fram kameran. Men i alla fall bilder är det. Och så sätter jag in två film snuttar från kossorna i stugan och nere vid sjön. På tal och sjön så börjar bryggan bli riktigt dålig. Det är snart så att det inte går att gå ut på den.
Såg ni slagerfestivalen i går? Vi gjorde i alla fall det mesta och faktiskt så tycker jag att det var helt ok. Och jag tyckte att Norges bidrag var bäst. Det är många år sen jag tyckte att rätt låt vann.




Har rensat lite ogräs på framsidan i stugan


Till slut fick jag ta till fönen för att blåsa bort alla frön. Men bra blev det men när vi kommer nästa gång är där väl nya.


Även nere i hålan var det dax att röja lite. Här tog jag sönder gräsklipparen.


Nu är det inte långt kvar tills att liljekonvaljerna blommar


Som sagt bryggan är på väg till egna äventyr



Två änder på promenad



Fågel och reningssjön


De var bara så underbart söta kalvarna och kossorna


Denna vita blev min favorit


Han vände på huvudet när jag bad honom för att det skulle bli en bätte bild


Fast alla kalvar är söta


Och så var det ju dax för den första nypotatisen. MMMMMMMMMmmmmmmmmm

Vi har köpt ett nytt spel till stugan. Antikrundan heter det. Det var kul och vi vann vars en gång


Sen har som sagt Lilly fyllt år. Här ett par bilder från när vi är på väg hem från henne


Mor ville för en gång skull att jag skulle ta en bild på henne så det gjorde jag ju.


I morgon ska jag åka till Båstad med jobbet sen ska jag förhoppningsvis vara ledig hela veckan och om jag inte uppdaterar bloggen är det för att vi är i stugan och där har jag inte internet. Ha det så bra tills att vi hörs igen. Jag ska försöka titta in på bloggen en tur i morgon kväll eller tisdag fm

Kommentarer
Postat av: Bitte

Hm fortfarande avis för ni har en sån mysig stuga men bryggan nääää den behöver nog piffas upp lite. Fina foto som vanligt.

2009-05-17 @ 20:48:28
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ja, visst är kalvar söta. HUR KAN NI ÄTA DEM!!!???

Jag ville bli fotograferad för att jag hade mina nya glasögon. De "osynliga", sådana som jag alltid önskat. Förr gick det inte att tillvera mina kikarglas i dem modellen, men med modern teknik fungera allt. Utom mina ögon.

2009-05-22 @ 10:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0