Oj va kul de va

I fredags skulle jag köra och hämta golfklubbor till Roger. Och när jag körde dit så passerade jag mina gamla barndomsområde. Jag var tvungen att köra in om. Och hjälp. Först tänkte jag såg det ut så här? Men sen kom minnena tillbaka. Ja visst var det så det var. Fast det är ju mkt mer uppväxt nu. Jag hade inte så lång tid på mig men ett par bilder blev det.  Tagna genom bilrutan med mobilen dessutom körandes så sorry om det inte är perfekt.

Om man bortser från min allra fösta tid på denna jord så tillbringade jag mina första år här. På Gullviksborg. Gymnasistgatan 17 & 2


Jag kommer ihåg hur vi lekte på innergården. Hur vi lekte affär och sålde blad och pinnar för småstenar. Jag kommer också ihåg när jag nyfiken såg ett tält övern en grop i marken. Jag går in i tältet och där går jag på ett rör och gör hål i läppen. Sen blev jag sydd och har nu ett litet ärr. Jag minns också att jag varje morgon skulle upp och dricka kaffe med min pappa för att jag sen skulle gå och lägga mig igen. Och innan han gick skulle jag ha en puss. Och nåde honom om han glömde det, Då fick han gå tillbaka till mig från parkeringen.
Sen flyttade vi till en större lägenhet på nr 2a


Här fick jag egen utgång till balkongen. Från denna tid kommer jag blandannat ihåg att vi lussade för alla i husen. Vi gick trappa upp och trappa ner in och ut ur lägenheterna. Vad mysigt det var. Tror inte att de gör det nu. Barnen vågar nog inte lussa och folket som bor där vågar nog inte öppna sina hem.






Men nog om det. Ha ju varit ute i det fina vädert vi har haft satt lte blommor fixat lite i stugan







Kommentarer
Postat av: Bitte

Alltid kul med barndomsminne

2009-05-11 @ 11:38:20
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: Bitte

Jag sa ju att vi ville komma och dricka kaffe i stugan en helg, då får vi lära er gurka så spara alla en-kronor nu så ska vi skinna er på dom hahahaha.

2009-05-11 @ 19:05:40
URL: http://bitteohl.blogg.se/
Postat av: ingrid

Så kul att se dessa bilder. Jag minns så lycklig jag var när vi fick lämna vår omoderna etta på Bangatan 1, för att flytta till Gullviksborg. Två rum och kök och kyl och FRYS. Och Bad och toa inne. Paradiset! Man hade inte så höga krav då.

2009-05-12 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0