Härligt i Köpenhamn men trist att vara sjuk

Tänkte skriva lite om vår tur till Köpenhamn.

Vi åkte ju direkt efter jobbet med tåget till Köpenhamn. Det är jättebra att man kan ställa bilen på mitt jobb och sen ta tåget smidigt som bara den.



Vi kom ju på detta ganska sent så det fanns inte så många hotell i hyfsade priser men i vi bokade in oss på Astoria som ligger direkt vid centralen i köpenhamn. Enkelt men superläge.

Vi började med att checka in och vårt rum var verkligen inte stort och lyxigt men rent och helt, det fanns ingen risk att vi skulle trilla ur sängen så smalt var det vid sidan om.


Men det var ju inte för rummet vi var där utan strax begav vi oss av på en promenad innan vi gick in på Tivoli. Har ju ingen fungerande kamera så bilderna är helkassa och tagna med mobilen. Men kanske kan ni ana hur fint det var.



Om ni tittar noga kan ni nog se en Irisch Coffie det är ett måste på Tivoli vintertid mmmm :)















Efter ytterligare en drink så gick vi ut på stan för att leta upp någon stans att äta. Det fanns en liten marknad som vi passerade.
 

Jag kom ihåg en italiensk restaurang vi ätigt på och jag hittade så klart dit igen. Vi fick plats med nöd och näppe.



Efter god mat och dryck bar det av hem mot hotellet igen

Sakta gick vi längs ett nästan öde ströget


Dagen efter så gav vi oss ut på stan igen efter en god frukost

Utsikten från Hotellrummet


Det är så mysigt med de som spelar på gatan.



Hade jag haft små barn eller barnbarn hade det kanske varit läge att köpa en sån här.



De hade annerlunda julbordsdukningar på Kunglig Dansk affären




Efterdetta så tog vi en liten tur mot nyhamn





Sen avslutade vi med en fika innan det bar hemåt med tåget igen




Ja ha och nu är jag tillbaka i verkligheten. Hade lite ont i halsen under måndagen och värre blev på natten mellan måndag och tisdag men eftersom det är månadsbokslut var det bara att ge sig av. Men idag har faktisk legat i sängen/soffan hela dagen hoppas bara att jag är frisk tills på fredag då det är vinträff den vill jag för allt i världen inte ställa in. Och på lördag fm är det julmarknad i Vollsjö och då ska jag stå vid ett bord och sälja lotter åt lottorna. Och sen på kvällen är det julbord på Gästis med svärfar.






Kommentarer
Postat av: Bitte

Ser ut att ha varit en trevlig resa. Jag som har flera kamrer kunde lånat ut en till dig. Bli du kvar i sängen och bry dig inte om vinträffen den är ju inte livsviktig. Då är det ju bättre du är frisk till lördagen. Ta en mugg oboy och häll i päronlikör så sover du gott och tillfrisknar kanske snabbare.

2011-12-02 @ 06:48:33
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0