Så trodde ni att jag var död kanske men icke sa nicke

Till allas förvåning finns jag kvar och efter påtryckningar från Bitte tänkte jag att det kunde vara dax med ett inlägg.
Att skriva om allt som hänt sen förra inlägget är inte aktuellt eftersom då hade jag nog fått sitta här ett dygn. Så vad ska jag skriva om då?

Jo jag kan ju skriva om vad som hänt idag.

Vaknade som vanligt tidigt och eftersom jag var ledig i går em för att vara med på en begravning så satte jag mig och jobbade ett par timmar.

Begravningen i går gick bra. Jag blir alltid så ledsen när det är begravningar och även om nu Bengt var gammal när han gick bort så är det trist med begravningar i vilket fall som. Men det var en minnesvärd och bra begravning och om Bengt nu sitter på ett moln så tror jag nog att han är nöjd både med sitt liv och sin begravning. Om det var han själv eller Barbro som valt musiken som spelades vet jag inte men det var mkt passande.  Bland annat så framfördes denna
http://www.youtube.com/watch?v=GF_NDRM3498

Men tillbaka till i dag. Denna helgen är det ju Sjöbodagarna och visst såg det kanske bra ut på programmet men så mkt i verkligheten vet jag inte om det var. Men vad annat är att vänta men tanke på att hela Sjöbo Centrum håller på att avfolkas. Förr var det alltid mkt folk ute men nu är det enbart deprimerande att gå längs västergatan/norregatan.

Så för att trösta mig så sitter jag nu och skriver på denna blogg och dricker ett glas rött. Och lite avundsjuk på Bitte är jag för hon ska bada badtunna i kväll.  Och att hösten är här behöver vi inte tveka om. Skål på er go vänner



Kommentarer
Postat av: Bitte

Yes äntligen kommer man in här och det är något nytt skrivet.

Ja begravningar är aldrig kul och då kvittar det hur gammal än personen är. Känns sorgligt ändå.

Ja du det var väldigt skönt att bada badtunna men jösses så trött man blev sen efteråt.

Ja nu kommer hösten med stormsteg. Mörkt på morgonen och mörkt på kvällen, inte alls kul. Men trösten i det hela är att man får ändå lite mer gjort på kvällarna för på sommaren ja då sitter man ju bara ute i solen och njuter. Nu hoppas jag på nytt inlägg snart igen.

2011-09-25 @ 10:14:10
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0